יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

אבא שלו היה רץ




אבא של ג' היה רץ מרתון. הוא לא רץ מהר וגם לא יותר מ-8 שעות ביום, אבל הריצה שלו נמשכה יותר מ-40 שנים, באותו מירוץ ואצל אותו מעסיק. הוא כמובן לא היה היחיד בין בני דורו שרץ למרחקים ארוכים, שכן זה מה שהיה מקובל באותן שנים.

ג' הגיע אליי לניהול הקריירה שלו , אחרי שעזב את מקום העבודה הקודם כעורך דין במשרד די גדול. הוא התלבט לאן פניו, ושמחתי להיות שם עבורו. בניגוד לאביו, ג' הוא יותר טיפוס של ספרינטים למרחקים בינוניים, כמו רוב מי שנמצאים היום בשוק העבודה. המירוצים שלו נמשכו עד עכשיו כשלוש-ארבע, בקצב מהיר יותר ועם הרבה יותר מ-8 שעות עבודה ביממה. הנאמנות של ג' ובני דורנו, מצד שני, לא נתונה למעסיק אחד ויחיד ואנחנו תמיד בודקים ומגששים, נמצאים בעניינים ומתחזקים קשרים.

כשאבא של ג' או מישהו בן דורו פוטר או התפטר והיה צריך למצוא מקום עבודה חדש, זה היה סיפור גדול, ממש גדול. התקופה הזו שבה אדם היה "מובטל" או "חסר עבודה" היתה משברית וטראומטית, לא פחות, והיה ברור שצריך לעשות הכל על מנת לחזור למעגל העבודה כמה שיותר מהר.

היום, בשוק התעסוקה החדש, הדברים נראים אחרת. אנחנו לא מובטלים אלא "בין עבודות", וההפוגה הזו איננה תקופה משברית המנותקת מהקריירה שלנו אלא פרק של התחדשות והמשך צמיחה כחלק מהקריירה, לקראת האתגרים הבאים.   

כך יש לראות את הדברים: כמו בחזרה ממסע רגלי ארוך וקשה, כשאתה בבית אחרי מקלחת וארוחה טובה, משחזר את כל הדברים שעברת, מפיק לקחים, חושב איפה יכולת לצעוד מהר יותר ואיפה נכון היה להאט וליהנות יותר מהחוויה. אתה ממלא מצברים ומתחיל לתכנן את המסע הבא. כך צריכים המועמדים לעבודה לראות את הדברים. תקופת הזמן הזו, בסיום פרק העבודה הקודם ורגע לפני פתיחת פרק חדש, היא הזדמנות מצויינת לתהליך חשיבה שיגרום לכך שהמסע הבא יהיה טוב יותר, מהנה יותר, אפקטיבי יותר. הריחוק מהיומיום של העבודה נותן נקודת מבט נקייה ונכונה יותר ומאפשר הסתכלות אחרת על המשימה ועל הדרך שבה אנחנו מנסים להשיג את המטרה.

גם המעסיקים צריכים להבין את היתרון שבהפוגה בין עבודות. לקבל לעבודה אדם מנוסה ואיכותי שישב בבית זמן מה וטען את מצבריו זוהי זכות גדולה. אתם מקבלים לעבודה אדם רענן וחד, שחשב בשבועות האחרונים על הדברים החשובים והמשמעותיים, ולא מישהו שעד הרגע האחרון היה עסוק בדחוף והיומיומי אצל המעסיק הקודם שלו.

הדברים נכונים לכל אחד מהמועמדים, מהזוטר ביותר ועד למיועד למנכ"לות. כל אחת ואחד יכול לנצל את פרק הזמן הזה כדי לחזור לעבודה באופן שיבטיח שגם המסע הבא יהיה מהנה ומוצלח, אפילו יותר מזה שקדם לו. וזה כמובן גם האינטרס של המעסיקים.

אגב, אחרי התלבטות וסיוע שלי, ג' החליט לנטוש את תחום המשפטים ונכנס לעולם הניהול בתחום ההייטק, אליו הוא מביא יתרונות רבים מניסיונו המקצועי הקודם. שיהיה לו בהצלחה!

יש לכם שאלות, הערות או הצעות לנושאים לכתיבה? אשמח מאוד לקבל פניות לכתובת ayeletv@kolega-hr.co.il. שלכם, איילת


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה