יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

מה לפולניה ולגיוס טאלנטים?




איפה מוצאים היום עובדים טובים? מהו "כיכר השוק", שדרכו חברות מאתרות מועמדים אטרקטיביים לעבודה?

פעם הכל קרה בלוחות הדרושים בעיתונות. מי שחיפש עבודה לא יכול היה שלא לרכוש את כל עיתוני השבת, לעבור עליהם בקפידה (רצוי עם מספריים או מרקר להדגשת המודעות החשובות), ואז ביום ראשון בבוקר להתיישב על הטלפון או ליד הפקס. משום כך, המעסיקים היו צריכים רק לנסח מודעת דרושים אטרקטיבית ולחכות לעובדים שכבר יגיעו.

והיום? איפה מוצאים היום את הכוכב הבא?

האמא הפולניה של פעם לא היתה מרשה לבתה, רווקה זקנה בת 22, לרדת למכולת ככה סתם, במראה הטבעי שלה "על הבוקר". זה תמיד קרה רק אחרי שהבת לבשה שמלה יפה ונקייה, התאפרה קלות והיתה מוכנה, הלכה למעשה, לצאת למכרז, "כי לכי תדעי את מי תפגשי ומי יראה אותך, אולי הבן של מר רובינשטיין בדיוק ייכנס לקנות דג מלוח?". והבת, מה לעשות, התלבשה יפה וירדה למכולת רק כדי לגלות שמשפחת רובינשטיין שוב הסתדרה בלי לקרדה.

כן, האמא הפולניה היתה אשת שיווק רבת פעלים וניסיון שלא האמינה בהתמקדות במדיה אחת בלבד. היא צדקה. כפי שאין (וגם אף פעם לא היה) מקום אחד ויחיד שבו מוצאים חתן או כלה, כך אין מקום אחד ויחיד שבו ניתן למצוא טאלנטים, ומי שמחפש עובדים מצטיינים צריך לפעול בכל הערוצים.

היום המשימה קשה עוד יותר, עם הדיבורים על מיתון, האטה, תהליכי גיוס הבלתי נגמרים, ההמתנה ל"אחרי החגים", רוחות המלחמה שבאוויר, תרחישי האימה והמחירים המאמירים,

"שוק של מעסיקים" כך קוראים לזה. השוק מנוהל על ידי  החברות שמגייסות  את הטובים ביותר במחיר הזול ביותר. יחד עם זאת, אסור לטעות: החברות עדיין מחפשות את הטאלנטים המוכשרים ביותר, שכן כולם יודעים שמה שמבדל היום בין פירמה לפירמה הוא ההון האנושי שלה.

אז איפה מסתתרים הטאלנטים?

קוראים לזה לינקדין. אם התגובה שלכם עכשיו היא "מה זה לינקדין ואיך מבטאים את זה", אם החברה שלכם עדיין לא יודעת איך מאתרים מועמדים מצטיינים לעבודה דרך לינקדין, אתם חייבים להתעורר!

"אם אתה לא שם אתה לא קיים", זו אמירה די מדוייקת לגבי משקלו של אתר לינקדין (Linkedin) בשוק העבודה של היום, כי זה המקום לראות ולהיראות. בשוק מתרוצצים מספרים מדהימים על מספר הישראלים שחברים ברשת הזו. האם באמת שם מסתתרים כל הטאלנטים? לא, ממש לא, אבל אי אפשר היום לגייס מבלי להיות נוכחים ברשת הלינקדין.

איך עושים את זה? שאלה טובה. צריך לדעת את הטריקים והשטיקים שרק מי ש-25 שנה בעולם הגיוס יודעת, ומזה שנה וחצי מגייסת במו ידיה כשרונות דרך הרשת.... כן, אני שם, ועוד איך – והיום אני גם מלמדת מעסיקים איך לייצר בולטות בעולם האון-ליין ואיך להשתמש ברשת ככלי משמעותי לאיתור וגיוס עובדים מצטיינים!

בקיצור, הגיע הזמן שתיכנסו למשחק האמיתי. כל הסודות וכל הרזים נלמדים בסדנת לינקדין שלי ושל שותפי, המומחה מספר אחת לשיווק ברשת, הלא הוא רונן עופר!

רוצים להירשם לסדנה? יש לכם שאלות או הערות? אשמח מאוד לקבל פניות לכתובת ayeletv@kolega-hr.co.il. שלכם, איילת

אין תגובות:

פרסום תגובה